Rick en Negan met Lucille die in een gevecht verwikkeld zijn tijdens een The Walking Dead aflevering.

The Walking Dead

The Walking Dead: “Dead or Alive Or”

The Walking Dead: “Dead or Alive Or”

Pas op! Lees niet verder als je deze aflevering nog niet gezien hebt. We willen niet verklappen welke stunts Rick nu weer aan het uithalen is met Negan.

Pas op! De laatste aflevering van The Walking Dead nog niet gezien? Lees dan niet verder!

Maandag was het dan weer zover, na een dag hard werken weer een aflevering van The Walking Dead (TWD). De derde aflevering van de mid-season premiere alweer. De teruglopende kijkcijfers in de Verenigde Staten weerspiegelen ook goed mijn enthousiasme voor de show.

Het begin van mijn The Walking Dead

Ooit, lang geleden begonnen aan TWD toen het eerste seizoen al uit was op aandringen van een vriend. Ondanks dat dit soort shows, sci-fi en horror-achtige, nooit m’n ding zijn geweest was ik meteen verslaafd. Het principe van het einde van de ‘gewone’ wereld waarin je moet proberen te overleven sprak me, wellicht door m’n achtergrond als Geschiedenis student, meteen aan. De laatste paar seizoenen echter zien we steeds hetzelfde verhaal in een nieuwe vorm terugkeren. De groep van Rick komt op een plek, maakt zich er thuis, er komen een paar nieuwe mensen of een complete groep bij. So far so good. Dan komt de ontknoping van het seizoen, er komt een ‘bad guy’ waarmee de groep van Rick in conflict raakt. Er ontstaat een strijd, die vaak gesplitst wordt ook nog tussen de ‘mid-season’ pauze. En m’n enthousiasme voor The Walking Dead bleef dalen de afgelopen weken, gelukkig komt Maggie volgend seizoen terug. Toch nog een pluspunt

Waarom kijken we nog?

Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom ik nog steeds kijk? Na jaren kijken wil ik wellicht gewoon weten hoe het af loopt. Waarom kan TWD niet toewerken naar een eind? Of op z’n minst Rick een keer in toom houden door geen ruzie te zoeken ;-)!? Nu de ontknoping met Negan z’n einde nadert -alhoewel het het hele seizoen nog wel zal voortduren- vraag ik me af wat er gaat gebeuren, gaan we eindelijk het herbouwen van het land en de maatschappij zien? Het blijft afwachten.

Wat betreft de aflevering van afgelopen maandag, het was in één woord saai! Een grote wandeling door het bos onderweg naar de Hilltop, Negan die een speech geeft waarin hij aangeeft ze nu eindelijk de pan in te willen hakken, ‘Medieval style’ met katapulten zo lijkt het. Rick is nergens te bekennen, die ligt waarschijnlijk ergens te huilen met Michonne. En de overloper van de Savior? Die staat vooraan naar de speech van Negan te luisteren. Zou niemand dan door hebben dat hij diegene was die hun plannen en locaties had verraden?

Ondanks dit zit ik maandag toch weer voor de buis om te kijken hoe het afloopt. Ik ben allang blij dat deze aflevering niet weer een ‘droom wereld’ kostbare minuten van de aflevering innam.

Zal Negan nu eindelijk succes hebben, of zullen Rick & Co besluiten te vluchten? Wat denken jullie? Laat een reactie achter!